Reclame-uitingen: Carwrapping

Carwrapping – Een introductie

Het personaliseren van de auto is allang geen nieuwe concept meer. Of het nu gaat om particulieren auto’s of bedrijfsauto’s. Vaak word er aan personalisatie gedacht wanneer er een bodykit om een auto heen zit, of dat er een speciale lak is aangebracht om de auto te verfraaien. In andere landen zien we ook vaak dat gepersonaliseerde kentekenplaten worden toegepast, wat in Nederland niet mogelijk is. Kortom mensen en bedrijven personaliseren graag auto’s om beter voor de dag de dag te komen en een bepaalde indruk achter te laten, maar wat als u die indruk zat bent, of u gaat veranderen van bijvoorbeeld een bedrijfslogo, wanneer er dan spuitwerk gedaan is word het een kostbare investering om een nieuwe kleur aan te brengen. Gelukkig is carwrapping een hele betaalbare oplossing geworden, waarbij een sticker laag op de auto word aangebracht.

Carwrapping in toenemende mate populair geworden

Verschillende factoren hebben meegespeeld aan de toenemende wens om de auto te personaliseren. Ten eerste waren er tv programma’s zoals “pimp my ride”, waar auto’s op een extreme manier gepersonaliseerd werden. Dit was vaak niet alleen een carwrap, maar ook een volledig nieuw interieur, met alle luxe voorzien. Ten tweede geven steeds meer auto bouwers opties vanuit de fabriek om de wagen verder te personaliseren. Vroeger was dit alleen weggelegd voor de duurdere auto merken, maar nu zien we ook dat dit opkomt bij de compacte klasse auto’s. Dit geeft de kopers nog meer opties om de auto helemaal naar eigen smaak aan te passen. Daarnaast blijkt het in de meeste gevallen goedkoper te zijn om de buitenlak of interieurdecoratie door middel van carwrapping aan te passen door externe bedrijven. Dit vaak omdat bij een nieuw te kopen auto deze af fabriek worden geleverd en er meer belasting betaald moet worden. Nog een bijkomend voordeel is dat wanneer door carwrapping de originele laklaag gespaard word.

Carwrapping BMW: Mat Zwart

Carwrapping BMW: Mat Zwart

Voor zowel bedrijven als particulieren

Om deze reden is carwrapping populair geworden onder zowel bedrijven als particulieren. Carwrapping hoeft natuurlijk niet alleen bij nieuwe auto’s te worden toegepast maar kan ook aangebracht worden op oudere laklagen. Met carwrapping zijn de mogelijkheden bijna eindeloos, er zijn vele soorten materialen en kleuren die kunnen worden aangebracht, zo zijn mat kleuren steeds meer in trek, maar we zien ook voor reclame doeleinden steeds vaker creatieve materialen om op te vallen bij het publiek.

Leave a Comment.

2 × drie =